Personeelshandboek
Personeelshandboek
Leg jouw regels, normen en waarden vast in een personeelshandboek.

Heldere afspraken
Een personeelshandboek maakt regels en richtlijnen binnen je bedrijf duidelijk.

Meer controle
Versterk de grip op het gedrag en handelen van medewerkers.

Geen misverstanden

Problemen oplossen
Personeelshandboek
Waarom heb je een personeelshandboek nodig?
Duidelijke afspraken voor iedereen
Alle regels, normen en waarden van jouw organisatie staan helder beschreven.
Aanvulling op contracten
Een duidelijk reglement functioneert als een helder verlengstuk van de arbeidsovereenkomst (en cao).
Transparantie voor iedereen
Zorgt ervoor dat alle voorwaarden duidelijk zijn, zodat iedereen weet waar hij/zij aan toe is.
Ondersteuning bij samenwerking
Biedt houvast voor medewerkers en leidinggevenden in hun dagelijkse samenwerking.
Introductie voor nieuwe medewerkers
Geldt als handleiding om de organisatie snel te leren kennen.


Personeelshandboek
Verschaf helderheid en voorkom discussie
Organisatie-structuur
Hoe is de structuur van de organisatie? Hoe luiden de missie en visie?
Werktijden en overwerk
Op welke manier zijn de werktijden en overwerk geregeld?
Ziekteverzuim protocol
Hoe luidt deze? Is deze eigenlijk wel aanwezig in je bedrijf?
Huisregels
Welke huisregels zijn er wat betreft bedrijfskleding, bedrijfseigendommen, etc.?
Veiligheid
Hoe gaan we om met veiligheid op werk?
Klanten aan het woord
Diensten
Je wordt ook ondersteund met de onderstaande diensten: